Pages

December 1, 2010

paranoid

kau tahu apa tu paranoid?
 
aku pun tak tahu.
 
tapi aku rasa, paranoid tu mungkin macam sejenis makanan laut lah.
 
seperti abalone.
 
okay.
 
faham?
 
tak faham jugak.
 
 
 
aduh.
 
maksudnya,
 
paranoid ni seperti kau berperasaan tak tentu hala.
 
seolah olah ada changeling tengah ikut kau.
 
seolah olah kau dah buat sesuatu yang melanggar undang undang seksyen 302, kanun keseksaan.
 
faham?
 
 
 
apa kena mengena paranoid dengan makanan laut?
 
persamaannya adalah,
 
kau ni nampak gentle dari luaran,
 
tapi hakikatnya,
 
kau lembik je.
 
seperti ketam dan udang.
 
faham?
 
tak faham jugak.
 
kalau tak faham,
 
tak payah baca.
 
 
 
 
kenapa aku cerita pasal paranoid dan makanan laut?
 
sebab,
 
aku tak suka perasaan paranoid sepertimana aku tak suka makanan laut.
 
tapi bila dah kena sekali,
 
mesti nak lagi.
 
memang champion perasaan tu.
 
 
 
 
sekarang kau faham?

No comments: