Pages

December 20, 2010

diskriminasi - mindamundurmungkin #3

oke, ejaan tu kau orang boleh abaikan ye. aku tak minat nak cari ejaan yang paling tepat di google atau mana mana website yang aku boleh dapatkan informasi tertepat dan tercepat. aku rasa, siapa yang membaca blog ni, mesti dah tahu apa isi kandungan entry ni bila terpandang title yang sejenis tu. and, sesiapa yang tak pernah didiskriminasi, memang tak perlu baca entry ni. entry ni sedikit sebanyak macam luahan perasaan je. taknak baca boleh pergi tekan button x di sebelas atas kanan atau di sebelah atas kiri. atau tekan ALT + F4. okay. panjangnya.
 
i hate discrimination, even though aku kerap jugak mendiskriminet orang lain. contohnya, aku diskriminet orang handsome, sebab aku (in-a-way) allergic terhadap orang handsome (you'll-know-why). aku diskriminet perempuan kuat gosip, sebab aku dulu pun kuat gosip and i hate it. aku diskriminet supercool-senior-citizen, sebab aku rasa macam tak sesuai. well, apa apa pon, i hate to be discriminated.
 
firstly, dulu aku tak kisah sangat, because i have friends, super-close friends yang akan nasihat and suruh aku abaikan orang orang yang suka mendiskriminasi orang lain ni. tapi sekarang, aku ada satu kawan je. yaitu, kakak aku. kawan kawan yang super-close tu semua dah super-jauh sekarang. and semua dah super-busy sekarang. sampai dah tak berapa nak ingat aku. (at least that's what i think). and, kakak aku ni, bukan lah orang yang super-cool, tapi tergolong lah dalam golongan orang cantik bergaya dan mempunyai banyak secret-admirer(s). and aku pula, adalah golongan orang orang super-babi, and super-buruk, and super-segala-anjing and segalanya yang kurang bagus lah. so, memang aku ni lebih kurang layak juga untuk didiskriminet oleh orang orang di seluruh alam semesta ni. and, it hurts.
 
it hurts into the deepest core of my soul. dalam bahasa mudahnya, aku memang selalu rasa down hasil daripada didiskriminet. and perasaan tu memang celaka, tahap dewa punya celaka.
 
contoh diskriminet yang paling aku tak boleh terima adalah;
"kau bodoh apa main facebook ni? kau ingat ada orang nak layan kau ke? dah la buruk" - cacian dari seorang lelaki handsome yang perangai macam kimax tahap arcangel. lebih kurang penghujung tahun 2008 kot dia cakap macam ni kat aku.
 
Februari 2010 (kalau tak silap), aku buat facebook baru, sebab lecturer multimedia suruh kitorang berinteraksi dengan dia melalui facebook. (zaman ni tak ada fb chat lagi) kalau nak berinteraksi, kena post dekat wall. siap pakai nama penuh lagi, bagi memudahkan lecturer tu nak kenal pasti aku. yelah, orang tak cun ni susah sikit nak dikenal pasti. plan aku, lepas exam subjek tu, aku nak delete facebook tu. tapi, sampai sekarang, aku still pakai facebook tu. and friend list aku dah melebihi 500 orang. and i think, lebih dari 300 orang dalam facebook adalah real-life-member (maksudnya disini, adalah member yang aku kenal and pernah jumpa more than once lah),
 
so, disini, aku dah buktikan kat brader kimax tu, bahawa, seburuk buruk aku, aku still ada kawan, bukan macam kau kimax. kau ingat kau add artis artis tu, dorang ada masa nak layan wall post kau. mati lagi bagus der.
 
itu kisah dulu dulu. baru baru ni, semasa family gathering/kenduri kawen cousin sister aku, aku telah didiskriminet olah sedaramara, sepupusepapat aku. and seriously, aku rasa macam nak terajang je semua orang yang mendiskriminet tu. i can put/paste my smiley avatar on my face, tapi sampai bila babi? serius aku down gila. dari perak sampai shah alam aku berfikir. apa masalah dorang nak diskriminet orang lain? aku ada kacau kau ke babi? aku ada usik barang kau ke babi? aku culik anak kau ke babi? serius aku sakit hati.
 
p/s: siapa nak bunuh diri, meh aku tolong. tangan aku laju je nak tinju orang ni. nak bagi mati cepat sikit, aku boleh pakai pensil ikea kat dalam laci ni.
p/s II: macam emosional je aku ni. lantaklah.

No comments: