Pages

October 21, 2011

Death

To my few days old kittens, 
I am sorry.
I am so sorry. 
We are so sorry.

October 16, 2011

Cheers

This is a toast to that every moment I remembered you, I cried my heart out. And when I woke up, I realize that nothing can make you come back. And I'll live till the end of time, hoping, just hoping, someday, miracle happens to me.

You will always be with me,
You will always be with me in my mind,
You will always be with me in my mind and heart,
You will always be with me in my mind and heart and my deepest soul.

And I promise you, if anything happens to you there, just call me. And I'll come running to you. Either to save your live, or let my life be taken away. I'll do it for you sayang.

Selamat Malam You.

Jangan pergi jauh lagi dari ni,
Dah tak tahan jiwa menahan siksa.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

September 13, 2011

nukilan #notetoself

"Awak suka yang mana? *insert bunyi cengkerik* Samalah, saya suka juga." Ayat favorite dalam cite katun Dora The Explorer. Tak tahulah kenapa aku suka sangat. Tapi kalau sampai part tu, mesti aku tumpukan perhatian. Curiosity kills a cat you know?

aku sebenarnye bukan nak cakap pasal Dora, aku nak cerita pasal kau, aku, dia dan segala. Kau tahu siapa kau. Dan kalau kau terasa bahawa aku melekehkan kau, kau simpanlah dalam dada, bahawa satu hari nanti, kau akan perasan, kenapa aku kata kau begini.

Kau orang biasa. Bukan dari keluarga berharta. Bukan juga dari keluarga kurang upaya. Kau cantik, namun tak cukup menarik. Kau bijak, tapi tak cukup menggerak. Kau bercakap seolah olah kau bukan dari kelompok yang sama. Kau mungkin nampak dah berubah, tapi hakikatnya, kau masih DIA yang sama. Kau masih bermain dalam lumpur bila ada peluang. Kau masih bercakap dengan binatang bila ditegur. Kau masih ulang perkara bangang. Kau masih perhati punggung mereka mereka yang bingung.

Tapi kau sedaya upaya, sorok dari biji mata aku bahawa kau masih terjangkit. Kau lari dari hakikat, bahawa aku kenal kau, bukan saja dari lipatan kain pelikat, malah dari dalam tulang belikat. Kau tunjuk seolah olah kau bukan mereka. Tapi bila aku ada, kau buat buat tiada. Bila aku tiada, kau bergelak suka. Bukan aku tak nampak, bukan aku buta kayu. Masih masuk dalam minda setiap apa yang kau kata. Bukan jauh dimata, bukan juga jauh dari kerdipan minda yang nyata.

Sayang, kau berubahlah. Kau hentikan segala dusta gegak gempita yang kau sebarkan pada mereka. Tukar diri kau, supaya mereka masih terima.

p/s: kan dah bagitahu dulu, bab intro memang failed. -_-"

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

September 12, 2011

API

Saat ini, hanya kau yang aku tunggu. Minit ini, tiada perkara lain dalam minda. Jam ini, tempat ini sunyi dan kelam bagiku. Hari ini, hidup bagai tiada erti mengisi janji. Minggu ini, tak sesuai untukku ukir senyuman. Bulan ini, sakit bagai tiada rasa, manis bagai tiada rupa. Tahun ini, aku kecewa dengan sikap kau, aku parah luka berdarah. Jangan fikir aku tak ingat kau. Jangan ingat aku tak ambil tahu. Jangan ambil tahu tentang aku.

Kerana setiap saat, minit, jam, hari, minggu, bulan, tahun yang berlalu. Kau masih dalam ingatan, Kau masih dalam igauan. Kau melekat dalam jiwa. Kau kusimpan dalam dada. Biar koyak raga menjanda. Biar bengkak hati merindu. Biar tenat perasaan melanda. Biar matahari membakar, biar terbakar diri, biar kebakaran menjilat muka. Aku sudah tiada harga dalam mimpi mahupun nyata.

Aku perlu kau, walau sudah jauh kau pergi, takkan aku berhenti mencari. Selamat Ulangtahun Sayang, biar doaku temankan perjalanan kau disisi sesiapa sahaja yang kau pilih.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

July 13, 2011

policies, #bahaha

“The view expressed on this blog are mine alone and do not reflect the views of my employer.”

 

Thanks,

 

Gina Jawahir Mat Jan,

 

As fucked up as I’ve been,

At least I’m still standing,

Proud and gay.

 

~peace~

 

 

April 14, 2011

Jika

Aku tak punya masa perhati setiap gerak geri dan perbuatan kau di Facebook.
Aku tak punya masa menerjah setiap satu komen yang kau post di foto atau status orang.
Aku tak punya masa meng-google nama kau untuk cari apa apa perkembangan kau.
Aku tak punya masa memikirkan kau sepanjang masa.

Aku tak punya hati lagi untuk kau lukai.
Aku tak punya hati lagi untuk mencari kau.
Aku tak punya hati lagi untuk jerkah setiap satu rakan kau.
Aku tak punya hati lagi untuk mencinta walau sesiapa.

Aku sudah punah musnah.
Aku sudah hancur berderai.
Aku sudah hilang darjat.
Aku sudah mati kekeringan.

Jangan tanya jika aku masih disini.
Jangan tanya jika aku masih mampu berdiri seperti dahulu.
Jangan tanya jika aku masih terus menanti bak pungguk.
Jangan tanya jika aku masih lagi milik kau.

Saat indah aku telah berakhir.
Saat indah kita telah tamat.
Saat indah berdua telah terpadam.
Saat indah bersama telah pecah.

Maafkan aku kawan.
Maafkan aku sayang.
Maafkan aku sahabat.
Maafkan aku cinta.

Mungkin ini akhirnya.
Selamat bahagia.
Andai ia berulang,
Sila jangan gagal lagi.

Ikhlas atau tidak?
Itu biar tuhan tentukan.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

April 11, 2011

indah dihatiku, sampah dijiwamu.

Aku dan kau bagai ikatan dua tali.
Aku tali putih, kau tali ungu.
Satu masa, kau tumpahkan keunguan kau padaku.
Jiwa aku pecah belah masa itu.
Namun aku tak terdaya berbuat apa.
Maka tercalitlah keunguan kau dijiwaku.

Aku sang rerama, kau si malaikat.
Aku si kecil yang terbang melata.
Kau separuh tuhan bisa menyengat.
Aku bahagia sentiasa.
Sehingga kau langgar tabrak sakit jiwaku.
Aku mengeluh lembut tiada daya.

Aku bagi kau adalah sekeping cela di dunia.
Tak mengindahkan selalu diendahkan.
Aku tiada kelebihan namun menawan.
Kau lihat, minat, kutip, lalu dibelai.
Bila bosan, kau campak ke tanah.
Hingga pecah jiwa muda remaja.

Aku ciptakan kau lirik indah mendayu.
Kerana bagi aku kau seindah lagu.
Tiada bahasa bisa menggantikan cahayamu.
Sungguh aku terkesima dan terganggu.
Hatiku jatuh hancur rabak terkoyak.
Namun kau biarkan tanpa sehela nafas kecewa.

Jangan sampai satu masa,
Aku cabut nyawaku sendiri,
Dengan tangan yang selama ini membelai,
Dengan jiwa yang selama ini berkecai,
Dan hati yang selama ini aku simpan,
Supaya kau bisa tersenyum manis,
Melihat indahnya sang alam,
Tanpa kelibat cacat derhaka seperti aku.

Aku tahu itu yang kau mahu.
Aku tahu itu kemahuanmu.
Aku tahu kau mahukan sebegitu.
Kerna dapat aku lihat,
Dari celahan mata terlipat,
Diriku sudah tiada nikmat,
Dihatimu,
Dijiwamu,
Dinyawamu,
Malah disisimu.

Maafkan aku sayang,
Aku bukan seperti apa yang kau fikir,
Aku bukan seperti apa yang orang lihat.
Aku cuma sehelai nyawa,
Yang bisa terbang dihembus nafasmu,
Aku cuma sekeping jiwa,
Yang hanya mampu beratkan mindamu,
Aku cuma secebis dusta,
Yang kau sumbat ditelingamu.

Moga kau bahagia tanpaku.

-Nur Jawahir Mat Jan-
-sang pencinta tanpa sempadan-

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

April 10, 2011

Fortnight

29March2011, 1minute and 19seconds is hell. and it is very much affecting my life.

30March2011, I missed you. but hell I can't call you every night, that would make me look like a slut.

31March2011, I called you at 1.21am but u didn't pick up, maybe u were busy, I just wanted to tell you I got the job.

1April2011, I was so damn tired and so damn mad with Aishah, I forgot to call you. And yes I'm so sorry. Really.

2April2011, I went back to Seremban and I didn't call you because I hate you for not picking up my previous call.

3April2011, I called you twice. First at 12.42am and secondly on 3.10am. I wanted to tell you that I fucking miss you.

4April2011, I went to college and found out that a few of my best buddies are a bunch of dickhead. And I forgot to call you.

5April2011, I called you at 12.07am, to tell you about my new job and how much I love it. I wanted to give you my office number.

6April2011, I started losing hope with you. Yes, I really do. But that was the heart speaking.

7Aprill2011, I called someone else because I seriously need to talk to someone.

8April2011, I spent the whole night thinking about you. I cried so hard because I don't know what's gonna happen.

9April2011, I tweeted some random stuff about you coz I miss you so much.

10April2011, I called u at 1.29am, but yet you didn't pick up. I just want to tell you these;

"Wherever you are, I know you are very much alive. Whatever you are doing, I know there is something wrong with our relationship. Whoever you have turn to be, I know that deep inside you are still my man.

No matter what happen in the future, please know that I will always be here. If you stumble down, please know that I'm here and I'll help you up. If you get so high, please know that I'm here and I'll push u up higher. If you still on the same track, please know that if you need anything, please know that I'm here and I'll be glad to help.

And tonight, I just wanted to hold your hands and tell you, I love you. I love you so much I can cry a thousand tissues away. I miss you so much my spine hurts. I need you here so bad coz I need u to fill this empty hole in my heart.

Please."

Thanks sweetheart.

Thanks friend.

Thanks lover.

Thanks, you.

IMYMR.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

April 1, 2011

April Fool

I was born in a strict typical Malaysian family. Dibesarkan di kawasan normal manusia biasa. Disekolah-rendah-kan di sekolah kebangsaan normal tanpa jenis. Disekolah-menengah-kan di sekolah agama agak terkemuka dalam Malaysia. Di-kolej-kan di kolej swasta berjenama antarabangsa. Malangnya drop out selepas semester 1. Di-kolej-kan semula di kolej swasta menurut kemampuan ibu bapa. Kerjaya pertama di syarikat hakmilik sang cina banyak harta.

Family aku terdiri dari seorang ayah yang cool, muka sentiasa tenang, berjiwa kental. Emak yang garang, tegas, banyak motivasi. dan empat lagi ahli keluarga 2 kakak dan 2 abang.

Kawasan perumahan aku cumalah taman perumahan biasa, ada melayu india cina dan beberapa bangsa lain. Hidup kami harmoni tanpa sebarang permasalahan yang mungkin membawa peperangan.

Sekolah rendah aku cuma sekolah kerajaan biasa. Tidak ada kelebihan malah juga tak ada apa apa kekurangan. Sekolah biasa kanak kanak muda yang baru nak menjejak kaki ke dunia.

Sekolah menengah agama. Dari tingkatan satu hingga empat. Namun aku bukan hasil terbaik dari kalangan ciptaan sekolah agama. Nothing fancy I usually say.

Kolej pertama, kolej antarabangsa. Ada nigerian, ada chinese, ada japanese. Aku cuma seorang student melayu yang cuma go with the flow dan berkawan sekadar teman biasa.

Kolej kedua, kolej semi-kerajaan. Tidak ada yang perlu dibanggakan tentang kolej tersebut. Kolej biasa dengan pihak atasan yang seperti lembu ditarik hidung. Aku tak pernah bangga.

Kerja pertama sebagai kuli batak di syarikat sang cina hartawan. Syarikat pelancongan yang hanya dikunjungi rata rata golongan atasan. Aku bahagia dengan rakan disana, tapi benci dengan orang atasan yang kaki kipas tanpa batasan.

di mana letaknya konfiden yang orang selalu perkatakan? kalau aku ada sifat yakin diri yang tinggi, pasti aku bukan begini. Jangan kau ujar, aku hebat. kerana tak ada maknanya aku hebat. Aku cuma sorang makhluk Allah yang syukur dengan segala pemberian tuhan.

Saat aku perlu pergi, jangan kau tarik tangan aku lagi.

Saat aku masih disini, jangan kau halau aku pergi.

Saat aku masih sayang, aku akan tunggu disini.

Saat kau milikku, kau akan terus aku sayangi.

Saat kau punah musnah, aku ambil kau jadi milikku.

Ketahuilah, segala apa yang aku lakukan, aku lakukan untuk kau.

Selamat malam sayang.

P/s: happy april fool everyone. Tajuk xde kena mengena isi, intro xde ken mengena dgn endtro.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

March 31, 2011

Wishful Thinking

Go to hell with wishful thinking.
Go to hell with fairy godmother.
Go to hell with plan further.
Go to hell with great motivation.

I shall pray for those who failed.
I shall grief for those who suffer.
I shall say sorry to those I hurt.
I shall surrender to those who conquer.

For I am not a lord,
For I am not an angel.
For I am not a perfectionist.
For I am not a minister.

I'm a normal human being with salts on my wound.
I'm a fucking bitch who suck cocks and balls.
I'm a freaking loser who kick peoples ass.
I'm a lone ranger with burdens on my shoulder.

Thanks for making me feel like this.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone