Pages

February 7, 2011

The strength

Kalau dulu, aku selalu ber-ayat begini.

"Aku kan kuat, kau tak payah risau"
"Kau ingat aku ni pondan ke nak nangis nangis?"
"Setakat putus cinta, tak goyang pon iman aku ni"
"Persetankan je perasaan down tu, apa kau dapat kalau kau down macam tu?"

dan setiap kali aku berkata begitu, pasti terselit sebatang rokok di celahan jari telunjuk and ibu jari aku. ye, kalau aku risau/sedih/kecewa/down atau apa sahaja perasaan yang serba tak kena, aku akan pegang rokok dengan dua jari tersebut. ini rahsia aku, sila jangan bagitahu orang lain.

aku memang pernah sekuat itu (i used to be that strong). sebab dulu aku ada rokok, rokok je satu satunya perkara yang dapat bakar perasaan serba tak kena dari jiwa aku. sekarang aku dah berhenti merokok. last aku hisap rokok adalah pada awal januari yang lalu. itu adalah waktu yang sangat lama bagi aku yang mula merokok dari tahun 2002 lagi.

ya, aku dah 8 tahun merokok. cliche kan? dengan imej bertudung aku. ahhh, persetankan semua perasaan serba tak faham kau tu. meh aku simplekan dalam satu ayat, aku bekas perokok tegar yang memakai tudung atas dasar islam. kau tak percaya? terpulang.

berbalik kepada tajuk asal, the strength. i no longer have that strength. i am now a squid (lembik). and this feeling will surely bring me down. but yet i don't care a bit. i am pretty sure that somebody will take me up. someday. just someday.

smile baby for me, coz i can no longer smile for you.

*FUCK*
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: